Saturday, September 24, 2011

..air mata kerinduaan..



malam semalam sekali lagi air mata aku mengalir kerana da tak tertahan menahan rindu yang teramat sangat.yaaa..aku sangat rindu kat arwah mak..al-fatihah untuk beliau..sudah lapan bulan mak meninggalkan kami semua..terlalu pantas masa berlaku..kadang-kadang aku macam tak percaya yang mak da tak de..tapi tu la hakikatnya..rindu pada arwah mak tak terkata..tak pernah sedikit pun diri ini lupa pada arwah..suka bila tengok orang lain atau kawan-kawan jalan dengan mak mereka..bahagia je..tipu la lau aku kate aku tak jeles lau kawan-kawan aku tepon bercakap dengan mak diaorng..jujur aku jeles,sebab aku da tak boleh nak buat macam diaorang..sekarang lau ade malasah atau cerita,cakap kat abah,abang,kawan-kawan..tak pun luahkan kt 'bopren'...lau malas nak cerita..simpan je dalam ati..dulu lau de pape je terus bagitahu kat mak,sekarang da tak de..aku nak pesan kat kawan-kawan kt luar sana yang masih ada mak dan ayah..hargai lah mereka selagi mereka masih ada..ehehe..da macam iklan kat tv lak kan..tapi serius..tolonglah hargai mereka..korang semua belum rasa macam mana sakitnya rasa bila hilang orang yang paling bermakna dalam hidup kita...semua benda kita boleh cari dalam dunia ni,kecuali mak bapak..lau kita da hilang,da tak ade penganti.lau la kt kubur tu leh pasang wifi,da lame aku pasang..leh wat webcam nagn mak..ari2 leh tengok muka mak,leh cakap ngan mak..tapi tu semua hanya hayalan,merepek..sekarang bagi aku,kebahagian abah sangat penting..aku akan berbakti pada abah sehingga hujung nyawa..pada abah sorang je la tempah aku tumpang kasih..walaupun kawan-kawan aku setiasa ada kat sisi..kasih sayang keluarga tetap bermakna..ok la..da tak leh nak smbung cerita..air mata da mula mengalir lagi..sedih bila teringat yang aku ni anak yatim..mak,,adik rindu sangat kat mak..adik rindu pelukan dan senyuman mak..adik rindu semua tentang mak..mak satu tak de penganti..

i really love u mom..
i really miss u mom..
iu

No comments:

Post a Comment